Animatie ontwikkeling

Modellen ontwikkelen

Een model wordt ontwikkeld met vierkantjes, bolletjes en driehoeken in het Engels noemen we dat “pollygons”. Wat je doet is de hoeken van de “pollygons” vervormen. Een vierkant heeft 8 hoeken wat er omheen in zit noemen we divisies. Hoe meer divisies je in een hoek gebruikt, hoe dieper je een model kunt vervormen. Het nadeel is, dat het veel video geheugen in beslag neemt. En voor de overgang meer processor snelheid nodig heeft. Zo breng je met vierkantjes, bolletjes en driehoeken een model.

Texturen toevoegen

Nadat je met een pollygons model hebt ontwikkeld. Kunt u met een gekoppelde texturen een gewenst materiaal toevoegen. Met dit materiaal kunt u, het uiterlijk van een model bepalen. Zonder dit materiaal heb je absoluut geen buitenkant. De buitenkant kunt u met verschillende programma’s eroverheen schilderen. Dat noemen we “painten”. Om het in een dieper, model te schilderen speelt divisies een groot rol. Als je tijdens de ontwikkeling van een model meer divisies gebruikt. Dan kunt u op het model, met meer details erop schilderen. Als u minder divisies hebt gebruikt in een model. Dan ziet u bij een buiging vage blokjes.

Een model villen

Een model wordt gevild. Dat houdt in dat er een combinatie gemaakt wordt tussen een skelet en een model. Met villen maak je mogelijk om skelet te bewegen met een model. Als u het heeft gevild. Dan kunt u met behulp van deeltjes gedeeltes laten bewegen. Een model villen is niet zo moeilijk. Er zijn niet zoveel opties tijdens het villen. Hoe groot of klein het gevild moet worden licht aan hoe je een gevilde model schildert.

Gevilde plekken schilderen

Je hebt veel mogelijkheden om te kunnen schilderen. U kunt een textuur schilderen. Dat doet u met een aparte programma. En dat is heel wat anders dan gevilde plekken schilderen. Meestal is dat geïntegreerd in het programma. Na het villen kunt u de deeltjes schilderen. Zo kunt u de deeltjes op een grote of een kleine wijze laten bewegen. Als u een deeltje groot schildert. Dan kunt u een deeltje groot laten bewegen. Als u een deeltje klein schildert. Dan kunt u een deeltje klein laten bewegen. Tijdens het schilderen van deeltjes heeft u een tool instelling. Zo kunt u gummen, schilderen vergroten verkleinen en nog veel meer.

Modellen animeren

U kunt ieder model animeren pas nadat je het hebt gevild. Animeren wordt met behulp van villen beweegbaar. Zo kunt u een mens van top tot teen op verschillende manieren laten bewegen. U kunt ze in een apart gebaar laten omzetten. Het hoeft niet perse een mens te zijn. U kunt ook een klep van een vliegtuig laten openen of sluiten. Zo maakt het villen met skelet een model animeren mogelijk.